top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד אלי כהן

החשיבות הקריטית של קבלת ייעוץ טרם חקירה במשטרה לאזרחים נורמטיביים

עודכן: 10 באוק׳ 2022

במקרים רבים, אזרחים נורמטיביים שנקראים לחקירה במשטרה בוחרים שלא להיוועץ עם עורך דין בטרם תחילת החקירה.

על פי רוב, בחירה זו מתגלית כשגיאה חמורה.

ייעוץ לפני חקירה
חובת היוועצות בעורך דין לפני חקירה

אזרח נורמטיבי שנקרא למשטרה סבור, ובצדק מבחינתו, ש"אין לי מה להסתיר" ו-"אני אומר רק את האמת אז מה יש לי לפחד". אלא שלמרבה הצער, חקירות המשטרה בישראל אינן מתנהלות על פי הציפיות הטבעיות שלנו שהמשטרה תפעל בהגינות והוגנות תוך חתירה לבירור האמת.

שיטת החקירה של המשטרה בישראל אינה כזו שתרה דווקא אחר האמת, אלא אחר ראיות להפללת החשוד. מדובר בשיטת חקירה שמכונה באקדמיה "שיטה מוטית אשמה". כלומר, החוקר מניח שהנחקר אשם, ומנסה בכל דרך לסחוט ממנו אמירה כלשהי שעשויה לסבך אותו ולבסס את החשדות נגדו.

אזרחים נורמטיביים, שאינם מכירים את שיטת החקירה הנהוגה בישראל, עלולים להיכשל בלשונם ולומר בחקירה דבר שיסבך אותם. כך עלול אזרח תמים להסתבך בכתב אישום פלילי על לא עוול בכפו, או לחילופין להסתבך בכתב אישום החמור בהרבה מהדברים שביצע בפועל, אך ורק משום שלא הכיר את פרקטיקת החקירה המשטרתית הנוהגת בארץ.

ניתן בהחלט לומר כי גורלו של נחקר נגזר בדקות הראשונות של חקירתו הראשונה. ההבדל בין חקירה שתיגמר בלא כלום לכזאת שתתפתח לכתב אישום ואף הרשעה עלול להיות דק מאוד.

אנו ממליצים בחום לכל אדם הנקרא לחקירה במשטרה להיוועץ בעורך דין המומחה בפרקטיקת החקירות המשטרתיות. היוועצות קצרה קודם חקירה עשויה לחסוך לכם רישום פלילי, זמן, עוגמת נפש וכסף רב בהמשך.

לייעוץ טרם חקירה במשטרה מעורך דין מומחה דברו איתנו

172 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

גלגוליה האין-סופיים של פרשת זדורוב משקפים את הקושי של מערכת המשפט ליישם את עקרון הספק הסביר

על הפרדוקס הגלום במצוות המחוקק שלא להרשיע אלא מעבר לספק סביר אל מול האינסטינקט האנושי הבלתי נשלט להכריע על פי מאזן הסתברויות, ועל הקביעה התקדימית של השופט שטיין במסגרת ההחלטה לשחרר את זדורוב למעצר בית

bottom of page